söndag 11 november 2012

Fars Dag 2012


Idag är det Fars Dag och såklart firar jag farsan med en tårta (fast nu överdrev jag då detta faktiskt är min första farsdagstårta *s* men inte fösta gången jag firar farsan..nej då, trisslotter får han varje år såklart ;o) )
Nu är min pappa kanske inte riktigt slipstypen...men ibland så har han ju det såklart, när det är sånt tillfälle, så det fick bli så för jag ville så gärna göra en skjorta/slipstårta. Men för att göra det lite mera farsan, så fick det bli lite skruvar och skiftnycklar på tårtan då han är lite mera bilmekare/husbyggarekille typ :)

Det blev lite pilligare än väntat då jag gjorde en väldigt liten tårta. Kan tänka mig att den är lagom för 6-8 personer...Det är svårt med tårtstorlekar tycker jag. Allt beror ju på vad man kanske har mer. Är det bara en tårta, så tar folk oftast en större bit...men är det även nån mat som serveras först så blir bitarna mindre.

Observera att jag kallade farsan för KILLE.... det kommer han leva på länge...hehe..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar