lördag 6 oktober 2012

Tårta - Sköldpadda

Idag fyllde min brorsdotter år och hon har alltid önskat sig en sköldpadda. Jag tyckte att det var på tiden att hon fick en :)
Jag använde en väldigt mjuk sockerpasta som var sååå skör att när jag tog i det så föll det sönder. Därför fick jag vara både snabb och mycket försiktig när jag lade på locket på hela sköldpaddan. Därför blev det rynkor under hakan på den, men det misstaget blev ju egentligen rätt eftersom sköldpaddor är ganska rynkiga *S*.
Hade jag varit smart så skulle jag ha delat på locket och lagt en del på kroppen och en del på huvudet för skarven skulle ju ändå inte synas...men varför göra det enkelt? Nej jag lade på allt i ett stycke och hade bara en chans. Nåja...lite tur ska man ha ibland :)
Födelsedagsbarnet blev väldigt glad i allafall och lillasyster ville klappa och kela med sköldpaddan hela tiden och det tar jag som ett bra betyg..hihi.
Vi åt bara en liten bit av rumpan på´n så resten av Sköldpaddan har jag lagt i frysen, för jag vill testa och se hur det blir med att frysa en tårta. Begravning i frysen som Tilde sa ;) Jag plastade in den som den är...så från och med nu blir jag iakttagen varje gång jag öppnar frysen *S*



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar