lördag 2 april 2011

Cake Pops


Cake Pops


 Jag har gjort några Cake Pops. Ett mycket roligt sätt att göra kakor på, det blir som en blandning av kaka och godis. När jag först smakade på dessa kände jag direkt att nästa gång ska jag smaksätta med ex apelsinsmak, och eller något crunchy i också. Jag tror man kan variera smaker och texturer ganska mycket. Det blir att prova lite olika varianter. Söker man på nätet efter Cake Pops kommer det fram riktiga små konstverk och jag blir mycket imponerad över vad folk kan hitta på av lite kakor :) Eftersom det var första gången jag provade så nöjde jag mig med att göra vanliga runda, men jag har några idéer om vad man kan göra så det kommer säker fler Cake Pops här på bloggen.



Recept på dessa då. Jo, jag hittade ett recept, men jag följde det inte fullt ändå, men jag gjorde så här:

Jag tog 5st muffins (som ändå inte skulle serveras som muffins pga dess misslyckade utseende...jo, det är sant, jag misslyckades med muffins...hur man nu kan göra det *s*) och körde i matberedaren så det blev smulor. Sen blandade jag i 1 msk kakao och så klickade jag i philadelphiaost så att det skulle bli formbart. Rullade några bollar och satte i en grillpinne. Smälte sedan choklad och doppade bollarna i. 

Sedan dekorerade jag i efterhand och för att att få det att fästa använde jag sirap som lim.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar