måndag 5 augusti 2013

Tårta - Växlen hallå!!


På mitt jobb på växeln var det en kollega som skulle sluta och då ville han gärna bjuda på tårta och vad kan vara mera passande än en telefon :)
Den var så himla rolig att göra...jag kände direkt när jag fick frågan om jag kunde göra den, att jag ville att man ska kunna lyfta luren, och telefonsladden klurade jag på ett tag tills det slog mig att använda lakritsrem (och det är ju rätt självklart så här i efterhand för jag var helt inne på att rulla en lång korv av sockerpasta och sedan vira den runt något men då skulle den ju stelna när den torkat och därmed gå av när man lyfter luren). Jag virade en rem runt en lagom tjock penna och lät ligga ett par dagar så det satte sig och så blev det perfekt sladd.
Luren gjorde jag i RCT (Rice crispies treat) och med det även ätbar om man så vill.

Tårtan fylldes med ett lager passionfrukt/mangomousse och ett lager glasscreme med färska hallon. Spacklades med smörkräm och täcktes av sockerpasta och dekorationerna likaså.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar