måndag 3 juni 2013

Tårta till mamma


Idag fyller min kära mamma år och vi var och firade henne igår. Jag hade med mig en liten tårta. Se på tårtfatet hur liten tårtan är.

Den uppmärksamme ser att den är misstänkt likt Mors-dags-tårtan som finns 2 inlägg bakåt. Ja, det ÄR samma tårta.
Jag gjorde den till mors dag förra söndagen, men då skulle jag inte träffa min mamma så jag plockade bort den dekoreringen och la in tårtan i frysen, för att ta fram och dekorera till en ny tårta till denna söndag :)
Smart va, det blev två-i-en-tårta helt enkelt ;)

Den är gjord så här:
I botten ligger en vanlig tårtbotten och sedan ett lager med passions-och mangomousse, sedan ett lager med kladdkaka och över det en glasscreme (vanlijcreme blandat med vispad grädde) och i det har jag lagt färska hallon och så överst en vanlig tårtbotten igen. Spacklad med smörkräm och täckt med marsipan. Den stora rosen och rosenknoppen är av marsipan också, resten är sockerpasta. I mitt tyckte en mycket god tårta om man pillar bort marsipanen som jag inte är så förtjust i :)

Återigen...Grattis på din födelsedag mamma!! :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar